Uprzejmie informujemy, że Polski Fundusz Rozwoju wydłużył termin przedstawienia przez Przedsiębiorców, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej PFR dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy z 31 grudnia 2020 r. na dzień 31 stycznia 2021 r.
Jednocześnie przypominamy, że w przypadku gdy Umowa została podpisana przez właściciela Firmy lub jednoosobowego reprezentanta Firmy, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:
- pełny odpis z KRS lub
- wyciąg z CEiDG,
pobrany na dzień dostarczenia dokumentów do Banku.
W przypadku gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według KRS lub CEiDG lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie do Banku, oprócz aktualnego/pełnego odpisu z KRS lub wyciągu z CEiDG, również Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.
Pełnomocnictwo albo Oświadczenie należy podpisać elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub poświadczyć podpisy notarialnie.
Należy pamiętać, że:
- Pełnomocnictwo musi być podpisane z datą nie późniejszą niż dzień złożenia wniosku o subwencję.
W przypadku tej samej daty, o ważności Pełnomocnictwa decyduje godzina notarialnego poświadczenia podpisów lub złożenia ostatniego z wymaganych podpisów kwalifikowanych. W razie braku wskazania godziny poświadczenia notarialnego, Pełnomocnictwo udzielone w dacie złożenia wniosku nie będzie mogło być zaakceptowane;
- Oświadczenie musi zostać podpisane po dacie złożenia wniosku o subwencję finansową, jeśli wcześniej nie udzielono Pełnomocnictwa osobie wnioskującej.
Pełnomocnictwo/ Oświadczenie podpisuje osoba lub osoby umocowane według KRS lub CEiDG.
Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanałów:
- W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym:
- za pośrednictwem bankowości internetowej, wchodząc na dedykowany „Wniosek o umocowanie” znajdujący się w module „Tarcza finansowa PFR”,
- na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z tytułem „PFR – dokumenty”.
- W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) z podpisami notarialnie poświadczonymi:
- osobiście w placówce Banku,
- przesłać pocztą na adres: Bank Spółdzielczy w Legionowie, ul. Rynek 4, 05-120 Legionowo, z adnotacją „PFR – dokumenty”.
Wszystkie wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie o 31 stycznia 2021 r.
W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.
UWAGA!
Dla tych z Państwa, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i osobiście zawarli Umowę, Bank samodzielnie pobierze z bazy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wydruk potwierdzający umocowanie Beneficjenta oraz przedstawi go w bankowości internetowej we „Wniosku
o umocowanie” do akceptacji Przedsiębiorcy. W tym przypadku Przedsiębiorcy nie muszą dostarczać wydruku
do Banku, wystarczy, że zalogują się tylko do swojej bankowości internetowej, wejdą na „Wniosek
o umocowanie” i zatwierdzą przedstawione tam dane w terminie do dnia 31 stycznia 2021 r.