mojeID
mojeID – bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Banku Spółdzielczym w Legionowie. Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia
z domu.
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu
lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
UWAGA: Warunkiem koniecznym korzystania z usługi mojeID jest posiadanie dostępu do rachunku bankowego za pomocą bankowości internetowej. Jeżeli nie posiadasz dostępu do bankowości internetowej, a chciałbyś korzystać z e-usług, udaj się do najbliższej placówki Banku i złóż wniosek o dostęp
do bankowości internetowej.
UWAGA: Aby usługa mojeID działała poprawnie, Twoje dane osobowe, które są w posiadaniu Banku, muszą być kompletne, szczególnie w zakresie numeru telefonu (komórkowego - nie może być stacjonarny!)
oraz adres e-mail. Jeżeli korzystając z usługi mojeID otrzymujesz komunikaty o błędach lub podczas akceptowania zgód widzisz, że Twoje dane są niekompletne lub błędne, prosimy, skontaktuj się z Bankiem.
Czym jest mojeID?
mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości; pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych
za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz, co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych
oraz publicznych usług dostępnych online. mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania
z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Możliwości oferowane przez mojeID
- Potwierdzenie tożsamości
- Logowanie do istniejącego konta
- Autoryzacja operacji
Korzyści
- Łatwiejszy dostęp
Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.
- Bezpieczeństwo
Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
- Użyteczność
Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
- Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne
Zastosowanie
- Usługi publiczne
Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu); dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).
- e-Commerce
Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu); dostarczanie danych niezbędnych do dostawy.
- Energetyka
Rejestracja wniosku/formularza; przedłużenie umowy; dostęp do portalu klienta.
- Medycyna
Rejestracja/ autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych; zakup leków przez Internet.
- Media
Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo; opłacanie abonamentu.
- Ubezpieczenia
Sprzedaż polisy przez internet; odnowienie polisy (Direct).
mojeID w pytaniach i odpowiedziach
- Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać dokument tożsamości?
Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
- Jaką mam korzyść z używania mojeID?
Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty
w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy,
czy podpisaniem dokumentów. Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
- Czy korzystanie z mojeID jest płatne?
Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
- Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.