Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości, od 1 czerwca br. mamy obowiązek zweryfikować, czy Twój PESEL jest zastrzeżony.
W jakich przypadkach będziemy weryfikowali Twój numer PESEL
1. Przed zawarciem każdej Umowy o:
- rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy (ROR) lub rachunek oszczędnościowy,
- kredyt gotówkowy,
- kredyt w rachunku ROR (limit),
- kredyt hipoteczny,
- kartę kredytową,
- udzielenie wsparcia/ zawarcia aneksu w ramach Funduszu Wsparcia Kredytobiorców.
Ponadto zweryfikujemy Twój PESEL przy każdym zawieranym aneksie/ umowie kredytowej, w wyniku której następuje zwiększenie Twojego zadłużenia.
2. Przed realizacją każdej wypłaty gotówkowej w oddziale Banku, jeśli suma wypłat
w danym dniu we wszystkich placówkach Banku lub składana dyspozycja spowoduje przekroczenie limitu wypłat gotówkowych ponad ustawowy limit, wynoszący trzykrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę.
Jeśli spełnisz jednocześnie dwa warunki w danym dniu, tzn. przekroczysz limit wypłat i będziesz miał zastrzeżony numer PESEL, nie zrealizujemy dyspozycji wypłaty gotówkowej w żadnym z naszych oddziałów. Dodatkowo zablokujemy wypłaty gotówkowe we wszystkich oddziałach Banku na wszystkich Twoich rachunkach na 12 godzin.
Pamiętaj
Możesz zastrzec oraz cofnąć zastrzeżenie numeru PESEL:
- na stronie www.gov.pl/,
- w aplikacji mObywatel,
- w urzędzie gminy.
Po wykonaniu czynności bankowych można ponownie zastrzec swój numer PESEL.